Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 227 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %24,6 %1 610 00059 %
Yle TV211,9 %8,4 %1 488 00054 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,0 %985 00036 %
Yle yhteensä40,5 %36,0 %1 892 00069 %
MTV321,9 %25,4 %1 673 00061 %
Sub3,3 %3,5 %1 062 00039 %
AVA3,5 %3,3 %828 00030 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,9 %329 00012 %
MTV yhteensä30,1 %33,0 %1 855 00068 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 433 00052 %
Jim1,8 %1,8 %793 00029 %
Liv2,3 %2,7 %883 00032 %
Hero0,5 %0,5 %320 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,1 %1 658 00060 %
TV53,3 %3,0 %960 00035 %
Kutonen1,3 %1,3 %650 00024 %
Frii3,1 %3,2 %571 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %36 0001 %
TLC3,0 %2,5 %582 00021 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,2 %1 321 00048 %
STAR Channel1,8 %1,8 %595 00022 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %513 00019 %
Disney Finland3,4 %3,1 %839 00031 %
Muut3,5 %3,0 %745 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 227 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.