Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
Viikot: 1-39/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %12,6 %576 00040 %
Yle TV212,7 %8,5 %562 00039 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,4 %219 00015 %
Yle yhteensä25,6 %22,4 %776 00053 %
MTV320,5 %23,3 %663 00046 %
Sub5,7 %5,9 %435 00030 %
AVA2,6 %2,6 %261 00018 %
MTV:n maksukanavat2,4 %2,5 %144 00010 %
MTV yhteensä31,2 %34,3 %803 00055 %
Nelonen10,0 %13,2 %576 00040 %
Jim3,0 %3,2 %326 00022 %
Liv2,2 %2,6 %288 00020 %
Hero0,5 %0,6 %102 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,6 %713 00049 %
TV54,9 %4,5 %381 00026 %
Kutonen3,3 %3,1 %284 00020 %
Frii2,5 %2,3 %167 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %20 0001 %
TLC3,1 %2,6 %201 00014 %
Warner Bros. Discovery14,0 %12,8 %586 00040 %
STAR Channel5,6 %4,9 %295 00020 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %179 00012 %
Disney Finland8,1 %6,8 %382 00026 %
Muut6,2 %5,5 %341 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 080 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.