Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
Viikot: 1-44/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 532 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,1 %12,0 %280 00040 %
Yle TV213,1 %8,5 %283 00040 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %113 00016 %
Yle yhteensä25,9 %22,1 %386 00055 %
MTV322,4 %25,5 %337 00048 %
Sub4,3 %4,8 %202 00029 %
AVA3,5 %3,3 %152 00022 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,6 %66 0009 %
MTV yhteensä31,8 %35,2 %401 00057 %
Nelonen9,9 %13,4 %285 00041 %
Jim2,7 %3,0 %154 00022 %
Liv2,8 %3,1 %163 00023 %
Hero0,6 %0,6 %51 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %20,1 %354 00051 %
TV54,2 %4,0 %179 00026 %
Kutonen2,2 %2,3 %121 00017 %
Frii3,6 %3,1 %93 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %11 0002 %
TLC5,0 %3,9 %120 00017 %
Warner Bros. Discovery15,4 %13,6 %288 00041 %
STAR Channel4,2 %3,9 %138 00020 %
National Geographic Channel2,3 %1,8 %83 00012 %
Disney Finland6,5 %5,7 %183 00026 %
Muut5,3 %4,3 %156 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %532 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.