Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
Viikot: 1-44/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 624 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,8 %21,0 %520 00075 %
Yle TV211,0 %9,0 %466 00068 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %320 00046 %
Yle yhteensä34,6 %32,5 %571 00083 %
MTV317,0 %19,8 %518 00075 %
Sub5,7 %5,9 %405 00059 %
AVA2,4 %2,6 %266 00039 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,9 %122 00018 %
MTV yhteensä27,0 %30,2 %569 00082 %
Nelonen7,3 %9,6 %447 00065 %
Jim3,3 %3,4 %335 00049 %
Liv1,5 %1,7 %272 00039 %
Hero0,4 %0,5 %102 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,1 %514 00075 %
TV54,7 %4,7 %374 00054 %
Kutonen4,5 %4,1 %332 00048 %
Frii2,4 %2,6 %201 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %22 0003 %
TLC0,6 %0,5 %154 00022 %
Warner Bros. Discovery13,1 %12,4 %463 00067 %
STAR Channel3,3 %3,3 %249 00036 %
National Geographic Channel3,6 %2,7 %260 00038 %
Disney Finland6,9 %6,0 %353 00051 %
Muut6,6 %5,0 %260 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %624 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.