Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-44/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 103 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %24,3 %1 493 00056 %
Yle TV213,3 %9,8 %1 428 00053 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %888 00033 %
Yle yhteensä40,4 %36,9 %1 753 00065 %
MTV317,3 %21,1 %1 549 00058 %
Sub5,1 %5,4 %1 142 00042 %
AVA2,2 %2,2 %694 00026 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,1 %386 00014 %
MTV yhteensä26,6 %30,7 %1 745 00065 %
Nelonen7,0 %8,7 %1 344 00050 %
Jim2,7 %2,7 %894 00033 %
Liv1,4 %1,6 %744 00028 %
Hero0,4 %0,5 %283 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,6 %1 554 00058 %
TV53,9 %4,0 %1 010 00038 %
Kutonen3,4 %3,1 %843 00031 %
Frii1,9 %2,0 %510 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC0,6 %0,5 %432 00016 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,0 %1 307 00049 %
STAR Channel3,0 %3,0 %690 00026 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %670 00025 %
Disney Finland6,6 %5,4 %970 00036 %
Muut5,3 %4,5 %810 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 103 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.