Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-48/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 107 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %24,3 %1 496 00056 %
Yle TV213,2 %9,6 %1 431 00053 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %894 00033 %
Yle yhteensä40,4 %36,7 %1 757 00065 %
MTV317,4 %21,2 %1 555 00058 %
Sub5,1 %5,4 %1 140 00042 %
AVA2,2 %2,2 %699 00026 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,1 %391 00015 %
MTV yhteensä26,7 %30,9 %1 750 00065 %
Nelonen6,9 %8,7 %1 344 00050 %
Jim2,7 %2,7 %898 00033 %
Liv1,4 %1,6 %741 00028 %
Hero0,4 %0,5 %285 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,5 %1 555 00058 %
TV53,9 %4,0 %1 011 00038 %
Kutonen3,4 %3,1 %847 00032 %
Frii1,9 %2,0 %508 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC0,6 %0,5 %434 00016 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,0 %1 309 00049 %
STAR Channel3,0 %3,0 %695 00026 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %672 00025 %
Disney Finland6,6 %5,4 %975 00036 %
Muut5,3 %4,6 %815 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 107 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.