Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
Viikot: 1-48/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 556 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %31,0 %539 00093 %
Yle TV214,0 %10,7 %502 00087 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %419 00073 %
Yle yhteensä48,4 %45,2 %547 00095 %
MTV317,3 %21,9 %525 00091 %
Sub4,4 %4,7 %398 00069 %
AVA2,3 %2,2 %289 00050 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,5 %142 00025 %
MTV yhteensä25,7 %30,3 %535 00093 %
Nelonen5,2 %6,5 %444 00077 %
Jim2,3 %2,0 %318 00055 %
Liv1,2 %1,4 %297 00051 %
Hero0,4 %0,5 %119 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %10,4 %479 00083 %
TV53,0 %3,1 %351 00061 %
Kutonen2,7 %2,3 %297 00051 %
Frii1,8 %1,9 %215 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %14 0002 %
TLC0,5 %0,3 %178 00031 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,9 %416 00072 %
STAR Channel1,5 %1,3 %222 00038 %
National Geographic Channel3,9 %2,4 %279 00048 %
Disney Finland5,3 %3,7 %331 00057 %
Muut3,6 %3,1 %261 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %556 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.