Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 1-48/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 346 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %24,5 %3 110 00057 %
Yle TV212,2 %8,7 %2 918 00054 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %1 883 00035 %
Yle yhteensä40,1 %36,1 %3 653 00067 %
MTV320,1 %23,9 %3 247 00060 %
Sub4,2 %4,3 %2 198 00040 %
AVA2,8 %2,8 %1 529 00028 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,5 %724 00013 %
MTV yhteensä28,8 %32,4 %3 622 00067 %
Nelonen7,2 %9,3 %2 779 00051 %
Jim2,3 %2,3 %1 700 00031 %
Liv1,9 %2,1 %1 616 00030 %
Hero0,4 %0,5 %601 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,2 %3 216 00059 %
TV53,6 %3,5 %1 976 00036 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 506 00028 %
Frii2,6 %2,7 %1 080 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %83 0002 %
TLC1,8 %1,5 %1 014 00019 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,1 %2 633 00048 %
STAR Channel2,4 %2,4 %1 309 00024 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 191 00022 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 831 00034 %
Muut4,4 %3,8 %1 560 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 346 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.