Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
Viikot: 1-48/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 963 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %24,5 %1 442 00058 %
Yle TV212,7 %9,6 %1 331 00053 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %867 00035 %
Yle yhteensä40,2 %36,8 %1 643 00066 %
MTV317,5 %21,2 %1 488 00060 %
Sub5,2 %5,4 %1 099 00044 %
AVA2,2 %2,3 %689 00028 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,1 %372 00015 %
MTV yhteensä26,9 %30,9 %1 660 00066 %
Nelonen6,7 %8,6 %1 272 00051 %
Jim2,8 %2,7 %874 00035 %
Liv1,4 %1,6 %721 00029 %
Hero0,4 %0,5 %280 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,4 %1 470 00059 %
TV54,0 %4,0 %981 00039 %
Kutonen3,5 %3,1 %830 00033 %
Frii1,9 %2,0 %502 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC0,6 %0,5 %426 00017 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,1 %1 262 00051 %
STAR Channel3,0 %3,0 %675 00027 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %657 00026 %
Disney Finland6,6 %5,4 %945 00038 %
Muut5,3 %4,5 %768 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 963 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.