Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 1-48/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 068 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %24,7 %3 015 00060 %
Yle TV211,7 %8,6 %2 724 00054 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %1 823 00036 %
Yle yhteensä40,0 %36,2 %3 433 00068 %
MTV320,2 %23,9 %3 126 00062 %
Sub4,2 %4,3 %2 128 00042 %
AVA2,9 %2,8 %1 508 00030 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,5 %689 00014 %
MTV yhteensä28,9 %32,4 %3 457 00068 %
Nelonen7,1 %9,2 %2 647 00052 %
Jim2,3 %2,3 %1 661 00033 %
Liv1,9 %2,1 %1 577 00031 %
Hero0,4 %0,5 %592 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,1 %3 059 00060 %
TV53,6 %3,5 %1 925 00038 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 476 00029 %
Frii2,6 %2,7 %1 069 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %80 0002 %
TLC1,8 %1,5 %998 00020 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,1 %2 552 00050 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 271 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 169 00023 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 779 00035 %
Muut4,3 %3,7 %1 471 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 068 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.