Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
Viikot: 1-44/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 100 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %24,9 %1 571 00061 %
Yle TV211,0 %8,0 %1 392 00054 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,0 %951 00037 %
Yle yhteensä39,9 %35,8 %1 786 00070 %
MTV322,6 %26,0 %1 632 00064 %
Sub3,3 %3,4 %1 032 00040 %
AVA3,5 %3,3 %820 00032 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,9 %315 00012 %
MTV yhteensä30,7 %33,6 %1 792 00070 %
Nelonen7,4 %9,8 %1 376 00054 %
Jim1,9 %1,8 %785 00031 %
Liv2,3 %2,6 %861 00034 %
Hero0,5 %0,6 %314 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,8 %1 589 00062 %
TV53,3 %3,0 %943 00037 %
Kutonen1,3 %1,3 %644 00025 %
Frii3,1 %3,2 %567 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %35 0001 %
TLC3,0 %2,5 %573 00022 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,2 %1 289 00050 %
STAR Channel1,7 %1,7 %588 00023 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %511 00020 %
Disney Finland3,4 %3,0 %828 00032 %
Muut3,5 %3,0 %702 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 100 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.