Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
Viikot: 1-44/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 552 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %13,0 %295 00039 %
Yle TV211,6 %7,9 %277 00037 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,2 %104 00014 %
Yle yhteensä24,6 %22,1 %389 00052 %
MTV319,4 %22,1 %335 00045 %
Sub7,1 %7,0 %234 00031 %
AVA1,7 %1,8 %110 00015 %
MTV:n maksukanavat3,2 %3,6 %79 00011 %
MTV yhteensä31,5 %34,6 %411 00055 %
Nelonen10,1 %12,7 %293 00039 %
Jim3,4 %3,5 %174 00023 %
Liv1,8 %2,1 %128 00017 %
Hero0,5 %0,6 %50 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,9 %362 00048 %
TV55,6 %5,2 %201 00027 %
Kutonen4,3 %3,9 %162 00022 %
Frii1,5 %1,3 %72 00010 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %8 0001 %
TLC1,2 %1,3 %79 00011 %
Warner Bros. Discovery12,8 %11,9 %297 00040 %
STAR Channel6,7 %5,6 %157 00021 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %96 00013 %
Disney Finland9,5 %7,7 %199 00027 %
Muut7,4 %7,0 %185 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %552 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.