Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 090 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %24,9 %1 568 00061 %
Yle TV211,8 %8,8 %1 397 00054 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,0 %952 00037 %
Yle yhteensä40,5 %36,6 %1 786 00070 %
MTV321,7 %24,7 %1 611 00063 %
Sub3,4 %3,6 %1 038 00040 %
AVA3,6 %3,4 %817 00032 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,9 %307 00012 %
MTV yhteensä30,0 %32,5 %1 774 00069 %
Nelonen7,3 %9,8 %1 360 00053 %
Jim1,9 %1,8 %779 00030 %
Liv2,3 %2,8 %867 00034 %
Hero0,5 %0,5 %317 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,9 %1 577 00061 %
TV53,3 %3,0 %943 00037 %
Kutonen1,3 %1,3 %638 00025 %
Frii3,2 %3,2 %569 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %33 0001 %
TLC3,1 %2,6 %577 00023 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,2 %1 289 00050 %
STAR Channel1,8 %1,8 %583 00023 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %508 00020 %
Disney Finland3,5 %3,1 %822 00032 %
Muut3,5 %3,0 %708 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 090 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.