Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 039 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %25,0 %1 532 00060 %
Yle TV211,4 %8,2 %1 359 00053 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,9 %929 00036 %
Yle yhteensä40,3 %36,2 %1 742 00068 %
MTV321,7 %24,9 %1 584 00062 %
Sub3,4 %3,6 %1 022 00040 %
AVA3,5 %3,3 %805 00031 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,9 %303 00012 %
MTV yhteensä30,0 %32,7 %1 740 00068 %
Nelonen7,4 %10,0 %1 343 00052 %
Jim1,9 %1,8 %769 00030 %
Liv2,3 %2,8 %852 00033 %
Hero0,5 %0,5 %310 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,1 %1 548 00060 %
TV53,4 %3,0 %931 00036 %
Kutonen1,3 %1,3 %630 00025 %
Frii3,2 %3,2 %558 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %32 0001 %
TLC3,1 %2,6 %567 00022 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,3 %1 263 00049 %
STAR Channel1,8 %1,8 %575 00022 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %495 00019 %
Disney Finland3,5 %3,0 %806 00031 %
Muut3,6 %3,1 %699 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 039 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.