Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 603 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,5 %20,9 %503 00073 %
Yle TV211,2 %8,9 %450 00065 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %311 00045 %
Yle yhteensä34,4 %32,3 %552 00080 %
MTV316,7 %19,6 %504 00073 %
Sub5,8 %6,1 %397 00058 %
AVA2,5 %2,7 %261 00038 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,9 %117 00017 %
MTV yhteensä26,9 %30,3 %552 00080 %
Nelonen7,0 %9,2 %432 00063 %
Jim3,4 %3,3 %332 00048 %
Liv1,5 %1,8 %268 00039 %
Hero0,4 %0,5 %98 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,7 %500 00072 %
TV54,9 %4,8 %368 00053 %
Kutonen4,6 %4,1 %327 00047 %
Frii2,5 %2,7 %202 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %23 0003 %
TLC0,6 %0,5 %155 00022 %
Warner Bros. Discovery13,7 %12,7 %453 00066 %
STAR Channel3,3 %3,3 %244 00035 %
National Geographic Channel3,6 %2,7 %252 00036 %
Disney Finland7,0 %6,0 %345 00050 %
Muut6,6 %5,0 %258 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %603 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.