Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 211 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %31,1 %1 171 00090 %
Yle TV213,0 %9,7 %1 048 00081 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,7 %892 00069 %
Yle yhteensä48,3 %44,5 %1 186 00091 %
MTV319,5 %23,5 %1 135 00087 %
Sub3,5 %3,7 %789 00061 %
AVA2,9 %2,6 %625 00048 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,9 %253 00019 %
MTV yhteensä27,3 %30,7 %1 159 00089 %
Nelonen5,8 %7,5 %960 00074 %
Jim1,9 %1,7 %622 00048 %
Liv1,7 %2,2 %658 00051 %
Hero0,4 %0,4 %241 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %11,8 %1 035 00080 %
TV52,8 %2,6 %713 00055 %
Kutonen1,6 %1,4 %528 00041 %
Frii2,1 %2,2 %448 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC1,7 %1,4 %407 00031 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,8 %859 00066 %
STAR Channel1,1 %0,9 %407 00031 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %484 00037 %
Disney Finland3,7 %2,6 %616 00047 %
Muut3,0 %3,0 %519 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 211 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.