Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %24,7 %3 029 00056 %
Yle TV212,7 %9,0 %2 834 00052 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 827 00034 %
Yle yhteensä40,5 %36,6 %3 549 00065 %
MTV319,3 %22,9 %3 141 00058 %
Sub4,3 %4,5 %2 168 00040 %
AVA2,9 %2,8 %1 501 00028 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,5 %696 00013 %
MTV yhteensä28,2 %31,6 %3 510 00065 %
Nelonen7,1 %9,3 %2 692 00050 %
Jim2,3 %2,2 %1 657 00030 %
Liv1,9 %2,3 %1 601 00029 %
Hero0,4 %0,5 %583 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,3 %3 119 00057 %
TV53,7 %3,5 %1 945 00036 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 464 00027 %
Frii2,6 %2,7 %1 071 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %81 0001 %
TLC1,9 %1,6 %1 004 00018 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,2 %2 574 00047 %
STAR Channel2,4 %2,4 %1 266 00023 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 151 00021 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 773 00033 %
Muut4,4 %3,8 %1 542 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 208 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.