Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 941 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %24,9 %2 936 00058 %
Yle TV212,2 %9,0 %2 647 00052 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,8 %1 766 00035 %
Yle yhteensä40,3 %36,7 %3 337 00066 %
MTV319,4 %22,9 %3 029 00060 %
Sub4,3 %4,5 %2 100 00041 %
AVA2,9 %2,8 %1 480 00029 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,5 %660 00013 %
MTV yhteensä28,4 %31,7 %3 357 00066 %
Nelonen7,0 %9,2 %2 567 00051 %
Jim2,3 %2,2 %1 620 00032 %
Liv1,9 %2,3 %1 562 00031 %
Hero0,4 %0,5 %575 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,2 %2 971 00059 %
TV53,7 %3,5 %1 895 00037 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 436 00028 %
Frii2,6 %2,7 %1 061 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %79 0002 %
TLC1,9 %1,6 %988 00020 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,3 %2 495 00049 %
STAR Channel2,4 %2,4 %1 229 00024 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 129 00022 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 722 00034 %
Muut4,4 %3,8 %1 456 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 941 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.