Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,8 %21,1 %498 00073 %
Yle TV29,8 %7,4 %417 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,0 %299 00044 %
Yle yhteensä32,3 %30,6 %546 00080 %
MTV321,1 %24,0 %504 00074 %
Sub4,1 %3,9 %345 00050 %
AVA3,8 %3,8 %273 00040 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,3 %97 00014 %
MTV yhteensä30,6 %33,0 %548 00080 %
Nelonen8,6 %11,5 %432 00063 %
Jim2,2 %2,1 %253 00037 %
Liv2,6 %2,9 %286 00042 %
Hero0,6 %0,7 %116 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %17,2 %496 00073 %
TV54,6 %4,0 %329 00048 %
Kutonen1,9 %1,8 %234 00034 %
Frii5,1 %4,8 %212 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0002 %
TLC3,2 %2,5 %188 00027 %
Warner Bros. Discovery15,1 %13,2 %428 00063 %
STAR Channel2,4 %2,4 %200 00029 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %183 00027 %
Disney Finland4,0 %3,8 %279 00041 %
Muut4,7 %2,9 %222 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %602 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.