Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
Viikot: 1-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 628 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,2 %21,5 %523 00076 %
Yle TV29,3 %6,7 %438 00064 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,0 %317 00046 %
Yle yhteensä32,1 %30,1 %571 00083 %
MTV321,1 %24,0 %529 00077 %
Sub4,0 %3,9 %366 00053 %
AVA3,6 %3,7 %289 00042 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,4 %105 00015 %
MTV yhteensä30,5 %32,9 %575 00084 %
Nelonen8,9 %12,1 %461 00067 %
Jim2,2 %2,1 %268 00039 %
Liv2,6 %2,9 %306 00045 %
Hero0,6 %0,7 %125 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,8 %525 00077 %
TV54,6 %4,0 %350 00051 %
Kutonen1,9 %1,8 %249 00036 %
Frii5,0 %4,6 %224 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0002 %
TLC3,2 %2,5 %199 00029 %
Warner Bros. Discovery15,1 %13,1 %453 00066 %
STAR Channel2,4 %2,3 %213 00031 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %193 00028 %
Disney Finland4,0 %3,7 %295 00043 %
Muut4,8 %3,1 %235 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %628 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.