Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
Viikot: 1-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 276 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %25,0 %1 660 00060 %
Yle TV211,6 %7,7 %1 523 00055 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,9 %1 021 00037 %
Yle yhteensä40,2 %35,6 %1 936 00070 %
MTV321,8 %25,1 %1 732 00063 %
Sub3,3 %3,5 %1 114 00041 %
AVA3,4 %3,2 %869 00032 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,0 %338 00012 %
MTV yhteensä29,9 %32,8 %1 914 00070 %
Nelonen7,7 %10,5 %1 502 00055 %
Jim1,8 %1,8 %832 00030 %
Liv2,3 %2,8 %926 00034 %
Hero0,5 %0,5 %333 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %15,6 %1 722 00063 %
TV53,3 %3,0 %1 011 00037 %
Kutonen1,4 %1,3 %685 00025 %
Frii3,1 %3,2 %597 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %34 0001 %
TLC3,0 %2,6 %614 00022 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,3 %1 375 00050 %
STAR Channel1,8 %1,8 %631 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %531 00019 %
Disney Finland3,5 %3,1 %879 00032 %
Muut3,6 %3,2 %783 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 276 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.