Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
Viikot: 1-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 547 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %12,3 %298 00043 %
Yle TV212,8 %7,4 %296 00042 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,6 %122 00017 %
Yle yhteensä25,8 %21,3 %404 00058 %
MTV322,6 %25,5 %355 00051 %
Sub4,5 %5,1 %217 00031 %
AVA3,4 %3,1 %161 00023 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,7 %71 00010 %
MTV yhteensä32,2 %35,4 %422 00060 %
Nelonen9,2 %12,7 %296 00042 %
Jim2,7 %3,1 %162 00023 %
Liv2,7 %3,1 %170 00024 %
Hero0,5 %0,6 %53 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %19,5 %369 00053 %
TV54,3 %4,1 %188 00027 %
Kutonen2,3 %2,3 %129 00018 %
Frii3,9 %3,6 %98 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %12 0002 %
TLC4,9 %4,2 %128 00018 %
Warner Bros. Discovery15,6 %14,4 %300 00043 %
STAR Channel4,7 %4,3 %147 00021 %
National Geographic Channel2,3 %1,8 %84 00012 %
Disney Finland6,9 %6,1 %192 00027 %
Muut5,1 %4,3 %168 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %547 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.