Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
Viikot: 1-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 700 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %30,8 %677 00094 %
Yle TV211,7 %8,3 %590 00082 %
Yle Teema&Fem4,9 %3,8 %515 00071 %
Yle yhteensä47,7 %43,0 %684 00095 %
MTV322,3 %25,8 %657 00091 %
Sub2,6 %2,7 %428 00059 %
AVA3,4 %3,0 %365 00050 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,4 %120 00017 %
MTV yhteensä29,4 %31,9 %670 00093 %
Nelonen6,4 %8,8 %565 00078 %
Jim1,4 %1,2 %333 00046 %
Liv2,0 %2,6 %384 00053 %
Hero0,4 %0,4 %138 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %13,0 %604 00083 %
TV52,4 %2,1 %392 00054 %
Kutonen0,9 %0,8 %257 00036 %
Frii2,2 %2,4 %247 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
TLC2,6 %2,3 %247 00034 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,6 %481 00067 %
STAR Channel0,7 %0,7 %215 00030 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %224 00031 %
Disney Finland2,3 %1,8 %317 00044 %
Muut2,6 %2,9 %277 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %700 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.