Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 141 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %24,8 %1 532 00057 %
Yle TV212,8 %8,6 %1 445 00054 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %914 00034 %
Yle yhteensä39,9 %36,0 %1 784 00066 %
MTV317,2 %21,2 %1 601 00060 %
Sub5,3 %5,4 %1 183 00044 %
AVA2,2 %2,3 %726 00027 %
MTV:n maksukanavat2,2 %2,4 %407 00015 %
MTV yhteensä26,9 %31,3 %1 800 00067 %
Nelonen6,7 %8,6 %1 366 00051 %
Jim2,7 %2,7 %927 00035 %
Liv1,4 %1,8 %775 00029 %
Hero0,4 %0,5 %288 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,5 %1 584 00059 %
TV54,2 %4,2 %1 058 00039 %
Kutonen3,4 %3,0 %875 00033 %
Frii2,0 %2,1 %540 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0002 %
TLC0,7 %0,6 %458 00017 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,3 %1 354 00050 %
STAR Channel3,0 %3,0 %715 00027 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %691 00026 %
Disney Finland6,6 %5,5 %1 006 00037 %
Muut5,4 %4,8 %856 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 141 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.