Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 165 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %25,0 %1 561 00058 %
Yle TV212,9 %7,7 %1 463 00054 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %930 00035 %
Yle yhteensä40,0 %35,4 %1 810 00067 %
MTV317,3 %21,6 %1 637 00061 %
Sub5,1 %5,4 %1 198 00045 %
AVA2,2 %2,3 %744 00028 %
MTV:n maksukanavat2,4 %2,7 %431 00016 %
MTV yhteensä27,0 %31,9 %1 832 00068 %
Nelonen6,7 %8,7 %1 386 00052 %
Jim2,6 %2,6 %936 00035 %
Liv1,4 %1,8 %798 00030 %
Hero0,4 %0,5 %297 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,5 %1 606 00060 %
TV54,2 %4,2 %1 083 00040 %
Kutonen3,4 %3,0 %888 00033 %
Frii2,0 %2,0 %550 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0002 %
TLC0,7 %0,6 %472 00018 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,2 %1 375 00051 %
STAR Channel3,0 %3,0 %728 00027 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %697 00026 %
Disney Finland6,5 %5,4 %1 018 00038 %
Muut5,6 %5,1 %891 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 165 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.