Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 017 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %25,2 %1 503 00060 %
Yle TV212,4 %7,7 %1 360 00054 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %899 00036 %
Yle yhteensä39,9 %35,5 %1 693 00068 %
MTV317,4 %21,5 %1 564 00063 %
Sub5,2 %5,4 %1 151 00046 %
AVA2,2 %2,3 %735 00029 %
MTV:n maksukanavat2,3 %2,6 %408 00016 %
MTV yhteensä27,2 %31,9 %1 737 00070 %
Nelonen6,5 %8,6 %1 311 00052 %
Jim2,6 %2,6 %911 00036 %
Liv1,4 %1,8 %775 00031 %
Hero0,4 %0,5 %292 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %13,5 %1 517 00061 %
TV54,2 %4,1 %1 049 00042 %
Kutonen3,5 %3,1 %870 00035 %
Frii2,0 %2,1 %545 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0002 %
TLC0,7 %0,6 %463 00019 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,3 %1 323 00053 %
STAR Channel3,0 %3,0 %706 00028 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %680 00027 %
Disney Finland6,5 %5,5 %984 00039 %
Muut5,6 %5,0 %838 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 017 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.