Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 559 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %32,1 %542 00094 %
Yle TV214,1 %8,8 %505 00087 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %426 00074 %
Yle yhteensä48,6 %44,3 %550 00095 %
MTV316,6 %21,6 %530 00092 %
Sub4,3 %4,5 %402 00070 %
AVA2,3 %2,3 %303 00053 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,9 %145 00025 %
MTV yhteensä25,2 %30,3 %540 00093 %
Nelonen5,3 %6,8 %452 00078 %
Jim2,1 %1,8 %318 00055 %
Liv1,3 %1,7 %312 00054 %
Hero0,4 %0,5 %119 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %10,8 %484 00084 %
TV53,3 %3,3 %372 00064 %
Kutonen2,7 %2,2 %310 00054 %
Frii2,1 %2,1 %233 00040 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %13 0002 %
TLC0,6 %0,4 %190 00033 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,3 %432 00075 %
STAR Channel1,4 %1,3 %223 00039 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %288 00050 %
Disney Finland5,3 %3,8 %339 00059 %
Muut3,8 %3,6 %272 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %559 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.