Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 632 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,4 %21,8 %530 00077 %
Yle TV29,3 %6,1 %442 00065 %
Yle Teema&Fem2,6 %1,9 %320 00047 %
Yle yhteensä32,3 %29,8 %576 00084 %
MTV321,3 %24,4 %537 00079 %
Sub3,9 %3,7 %371 00054 %
AVA3,4 %3,5 %295 00043 %
MTV:n maksukanavat1,8 %1,6 %110 00016 %
MTV yhteensä30,4 %33,2 %582 00085 %
Nelonen9,0 %12,5 %468 00068 %
Jim2,1 %2,0 %269 00039 %
Liv2,6 %2,8 %315 00046 %
Hero0,6 %0,7 %129 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %18,0 %533 00078 %
TV54,6 %3,9 %357 00052 %
Kutonen1,9 %1,8 %255 00037 %
Frii4,9 %4,4 %229 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0002 %
TLC3,1 %2,5 %204 00030 %
Warner Bros. Discovery14,9 %12,9 %460 00067 %
STAR Channel2,3 %2,3 %217 00032 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %196 00029 %
Disney Finland4,0 %3,7 %299 00044 %
Muut5,0 %3,3 %241 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %632 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.