Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 575 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,3 %14,2 %323 00043 %
Yle TV210,4 %5,9 %288 00038 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,1 %114 00015 %
Yle yhteensä24,1 %21,2 %409 00055 %
MTV321,0 %23,9 %370 00049 %
Sub7,1 %7,0 %253 00034 %
AVA1,6 %1,5 %120 00016 %
MTV:n maksukanavat3,9 %4,7 %97 00013 %
MTV yhteensä33,6 %37,2 %445 00059 %
Nelonen8,9 %11,5 %306 00041 %
Jim3,3 %3,3 %189 00025 %
Liv1,7 %2,1 %138 00018 %
Hero0,5 %0,6 %54 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,5 %381 00051 %
TV55,4 %5,0 %218 00029 %
Kutonen4,0 %3,6 %170 00023 %
Frii1,3 %1,2 %77 00010 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %8 0001 %
TLC1,3 %1,5 %86 00012 %
Warner Bros. Discovery12,4 %11,6 %316 00042 %
STAR Channel6,8 %5,6 %167 00022 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %100 00013 %
Disney Finland9,6 %7,7 %211 00028 %
Muut7,9 %7,7 %208 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %575 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.