Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 131 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %13,6 %635 00044 %
Yle TV211,6 %6,3 %590 00041 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,3 %240 00017 %
Yle yhteensä25,2 %21,2 %823 00057 %
MTV321,8 %25,0 %735 00051 %
Sub5,8 %6,0 %475 00033 %
AVA2,4 %2,3 %288 00020 %
MTV:n maksukanavat2,9 %3,3 %172 00012 %
MTV yhteensä33,0 %36,5 %876 00060 %
Nelonen9,0 %12,2 %609 00042 %
Jim3,0 %3,2 %355 00024 %
Liv2,2 %2,5 %312 00022 %
Hero0,5 %0,6 %108 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,4 %757 00052 %
TV54,8 %4,5 %414 00029 %
Kutonen3,1 %3,0 %302 00021 %
Frii2,6 %2,4 %179 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %20 0001 %
TLC3,0 %2,8 %218 00015 %
Warner Bros. Discovery13,8 %12,9 %624 00043 %
STAR Channel5,7 %4,9 %314 00022 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %185 00013 %
Disney Finland8,2 %6,8 %403 00028 %
Muut6,6 %6,1 %384 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 131 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.