Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
Viikot: 1-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 113 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %13,1 %609 00042 %
Yle TV211,7 %7,0 %578 00040 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,4 %234 00016 %
Yle yhteensä24,9 %21,5 %805 00056 %
MTV321,5 %24,3 %710 00049 %
Sub6,0 %6,1 %467 00032 %
AVA2,5 %2,4 %278 00019 %
MTV:n maksukanavat2,7 %3,0 %159 00011 %
MTV yhteensä32,6 %35,8 %854 00059 %
Nelonen9,1 %12,1 %594 00041 %
Jim3,0 %3,2 %348 00024 %
Liv2,2 %2,6 %301 00021 %
Hero0,5 %0,5 %104 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,5 %741 00051 %
TV54,9 %4,6 %399 00028 %
Kutonen3,3 %3,0 %297 00020 %
Frii2,6 %2,4 %172 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %19 0001 %
TLC3,1 %2,8 %211 00015 %
Warner Bros. Discovery14,1 %13,1 %609 00042 %
STAR Channel5,9 %5,1 %311 00021 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %184 00013 %
Disney Finland8,4 %7,0 %400 00028 %
Muut6,4 %5,8 %366 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 113 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.