Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 1-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 132 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %25,0 %3 089 00061 %
Yle TV211,8 %8,1 %2 770 00055 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %1 868 00037 %
Yle yhteensä39,9 %35,9 %3 493 00069 %
MTV319,7 %23,3 %3 209 00063 %
Sub4,3 %4,4 %2 224 00044 %
AVA2,9 %2,8 %1 573 00031 %
MTV:n maksukanavat1,8 %1,6 %707 00014 %
MTV yhteensä28,6 %32,1 %3 548 00070 %
Nelonen7,1 %9,5 %2 732 00054 %
Jim2,3 %2,2 %1 720 00034 %
Liv1,9 %2,3 %1 658 00033 %
Hero0,4 %0,5 %613 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,5 %3 145 00062 %
TV53,7 %3,6 %2 016 00040 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 530 00030 %
Frii2,6 %2,7 %1 125 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %83 0002 %
TLC1,9 %1,6 %1 055 00021 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,3 %2 643 00052 %
STAR Channel2,4 %2,4 %1 306 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 198 00024 %
Disney Finland5,0 %4,2 %1 829 00036 %
Muut4,5 %3,9 %1 546 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 132 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.