Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
Viikot: 1-26/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %31,3 %1 217 00094 %
Yle TV212,7 %9,0 %1 093 00084 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,7 %934 00072 %
Yle yhteensä48,0 %43,9 %1 232 00095 %
MTV319,8 %23,8 %1 186 00091 %
Sub3,4 %3,5 %827 00064 %
AVA2,9 %2,7 %662 00051 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,0 %261 00020 %
MTV yhteensä27,5 %31,1 %1 209 00093 %
Nelonen5,9 %7,9 %1 014 00078 %
Jim1,8 %1,5 %652 00050 %
Liv1,7 %2,2 %690 00053 %
Hero0,4 %0,4 %253 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %12,0 %1 085 00083 %
TV52,8 %2,6 %757 00058 %
Kutonen1,7 %1,4 %562 00043 %
Frii2,1 %2,2 %475 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC1,7 %1,4 %435 00033 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,9 %906 00070 %
STAR Channel1,1 %1,0 %432 00033 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %510 00039 %
Disney Finland3,7 %2,7 %652 00050 %
Muut3,1 %3,1 %542 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 258 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.