Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 638 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,9 %21,5 %538 00078 %
Yle TV210,6 %7,2 %479 00069 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %336 00049 %
Yle yhteensä34,1 %31,0 %587 00085 %
MTV317,1 %20,4 %542 00079 %
Sub5,7 %6,0 %425 00062 %
AVA2,5 %2,7 %285 00041 %
MTV:n maksukanavat2,1 %2,4 %133 00019 %
MTV yhteensä27,4 %31,5 %591 00086 %
Nelonen7,0 %9,4 %460 00067 %
Jim3,3 %3,3 %358 00052 %
Liv1,5 %1,8 %296 00043 %
Hero0,4 %0,5 %108 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,0 %532 00077 %
TV55,0 %4,9 %400 00058 %
Kutonen4,7 %4,1 %354 00051 %
Frii2,3 %2,5 %220 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %28 0004 %
TLC0,6 %0,5 %174 00025 %
Warner Bros. Discovery13,6 %12,6 %487 00071 %
STAR Channel3,3 %3,2 %265 00038 %
National Geographic Channel3,6 %2,7 %275 00040 %
Disney Finland6,8 %5,9 %373 00054 %
Muut6,9 %5,4 %286 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %638 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.