Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
Viikot: 1-22/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 156 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %25,5 %1 644 00064 %
Yle TV211,4 %7,1 %1 446 00056 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %997 00039 %
Yle yhteensä40,3 %35,5 %1 847 00072 %
MTV322,0 %25,4 %1 706 00067 %
Sub3,2 %3,3 %1 103 00043 %
AVA3,4 %3,1 %877 00034 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,1 %335 00013 %
MTV yhteensä30,0 %33,0 %1 866 00073 %
Nelonen7,7 %10,8 %1 461 00057 %
Jim1,8 %1,7 %823 00032 %
Liv2,3 %2,8 %926 00036 %
Hero0,5 %0,5 %337 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,7 %1 669 00065 %
TV53,3 %3,0 %1 014 00040 %
Kutonen1,4 %1,3 %686 00027 %
Frii3,2 %3,1 %600 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %35 0001 %
TLC3,0 %2,6 %617 00024 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,1 %1 362 00053 %
STAR Channel1,8 %1,7 %624 00024 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %524 00020 %
Disney Finland3,4 %3,0 %862 00034 %
Muut3,7 %3,3 %761 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 156 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.