Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
Viikot: 1-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 162 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %25,9 %1 655 00065 %
Yle TV212,7 %7,6 %1 485 00058 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,9 %1 025 00040 %
Yle yhteensä41,4 %36,4 %1 863 00073 %
MTV321,0 %24,5 %1 702 00066 %
Sub3,2 %3,3 %1 127 00044 %
AVA3,3 %3,1 %881 00034 %
MTV:n maksukanavat1,5 %1,1 %343 00013 %
MTV yhteensä28,9 %31,9 %1 870 00073 %
Nelonen7,8 %10,9 %1 498 00058 %
Jim1,7 %1,7 %824 00032 %
Liv2,2 %2,7 %950 00037 %
Hero0,5 %0,5 %347 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,9 %1 695 00066 %
TV53,3 %3,0 %1 032 00040 %
Kutonen1,3 %1,3 %691 00027 %
Frii3,2 %3,1 %614 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %37 0001 %
TLC3,1 %2,7 %630 00025 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,2 %1 379 00054 %
STAR Channel1,8 %1,7 %642 00025 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %531 00021 %
Disney Finland3,4 %2,9 %874 00034 %
Muut3,7 %3,3 %774 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 162 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.