Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
Viikot: 1-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 472 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %25,6 %3 279 00060 %
Yle TV213,7 %7,9 %3 094 00057 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %2 023 00037 %
Yle yhteensä41,4 %36,4 %3 810 00070 %
MTV318,5 %22,4 %3 381 00062 %
Sub4,2 %4,3 %2 395 00044 %
AVA2,7 %2,7 %1 644 00030 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,9 %800 00015 %
MTV yhteensä27,3 %31,4 %3 774 00069 %
Nelonen7,4 %10,1 %2 994 00055 %
Jim2,2 %2,1 %1 775 00033 %
Liv1,9 %2,3 %1 792 00033 %
Hero0,4 %0,5 %657 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %15,0 %3 409 00063 %
TV53,7 %3,5 %2 150 00040 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 595 00029 %
Frii2,6 %2,6 %1 180 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %89 0002 %
TLC1,9 %1,7 %1 122 00021 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,2 %2 804 00052 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 402 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 242 00023 %
Disney Finland4,9 %4,1 %1 924 00035 %
Muut4,6 %4,2 %1 725 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 472 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.