Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 166 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %25,4 %1 571 00058 %
Yle TV214,3 %8,3 %1 504 00056 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %952 00035 %
Yle yhteensä41,3 %36,4 %1 828 00068 %
MTV316,1 %20,2 %1 620 00060 %
Sub5,3 %5,5 %1 239 00046 %
AVA2,1 %2,3 %750 00028 %
MTV:n maksukanavat2,4 %2,8 %439 00016 %
MTV yhteensä25,9 %30,8 %1 827 00068 %
Nelonen6,9 %9,1 %1 425 00053 %
Jim2,6 %2,6 %933 00035 %
Liv1,5 %1,8 %819 00030 %
Hero0,4 %0,5 %306 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %14,0 %1 631 00061 %
TV54,1 %4,1 %1 095 00041 %
Kutonen3,4 %2,9 %890 00033 %
Frii2,0 %2,0 %560 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0002 %
TLC0,7 %0,6 %482 00018 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,1 %1 386 00052 %
STAR Channel2,9 %2,9 %741 00028 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %704 00026 %
Disney Finland6,5 %5,4 %1 027 00038 %
Muut5,5 %5,2 %904 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 166 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.