Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
Viikot: 1-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 560 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %32,5 %546 00094 %
Yle TV215,8 %9,4 %512 00089 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,5 %430 00074 %
Yle yhteensä49,9 %45,4 %554 00096 %
MTV315,7 %20,5 %530 00092 %
Sub4,3 %4,5 %406 00070 %
AVA2,2 %2,3 %306 00053 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,9 %144 00025 %
MTV yhteensä24,1 %29,3 %540 00093 %
Nelonen5,3 %7,0 %459 00080 %
Jim2,0 %1,8 %319 00055 %
Liv1,3 %1,7 %316 00055 %
Hero0,4 %0,5 %122 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %11,0 %487 00084 %
TV53,3 %3,2 %375 00065 %
Kutonen2,6 %2,1 %314 00054 %
Frii2,1 %2,1 %239 00041 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %12 0002 %
TLC0,6 %0,4 %195 00034 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,2 %435 00075 %
STAR Channel1,4 %1,3 %231 00040 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %291 00050 %
Disney Finland5,2 %3,8 %345 00060 %
Muut3,7 %3,6 %277 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %560 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.