Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
Viikot: 1-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 180 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %25,7 %3 167 00063 %
Yle TV213,2 %7,9 %2 883 00057 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %1 942 00038 %
Yle yhteensä41,3 %36,4 %3 571 00071 %
MTV318,7 %22,4 %3 248 00064 %
Sub4,2 %4,4 %2 316 00046 %
AVA2,7 %2,7 %1 621 00032 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,9 %758 00015 %
MTV yhteensä27,5 %31,4 %3 599 00071 %
Nelonen7,2 %10,0 %2 844 00056 %
Jim2,2 %2,1 %1 732 00034 %
Liv1,9 %2,3 %1 745 00034 %
Hero0,4 %0,5 %648 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,9 %3 234 00064 %
TV53,7 %3,5 %2 089 00041 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 563 00031 %
Frii2,6 %2,6 %1 168 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %88 0002 %
TLC1,9 %1,7 %1 103 00022 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,2 %2 710 00054 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 361 00027 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 216 00024 %
Disney Finland4,9 %4,1 %1 866 00037 %
Muut4,6 %4,2 %1 625 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 180 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.