Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
Viikot: 1-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 702 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %31,7 %687 00095 %
Yle TV213,4 %8,3 %610 00084 %
Yle Teema&Fem4,8 %3,9 %530 00073 %
Yle yhteensä49,2 %43,9 %694 00096 %
MTV321,5 %25,3 %663 00092 %
Sub2,3 %2,4 %436 00060 %
AVA3,2 %2,9 %371 00051 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,4 %123 00017 %
MTV yhteensä28,2 %30,9 %674 00093 %
Nelonen6,5 %9,0 %578 00080 %
Jim1,3 %1,0 %333 00046 %
Liv2,0 %2,6 %398 00055 %
Hero0,4 %0,4 %141 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %13,1 %612 00085 %
TV52,3 %2,1 %407 00056 %
Kutonen0,8 %0,8 %261 00036 %
Frii2,3 %2,3 %252 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %4 0001 %
TLC2,7 %2,4 %253 00035 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,6 %491 00068 %
STAR Channel0,8 %0,7 %231 00032 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %223 00031 %
Disney Finland2,3 %1,7 %326 00045 %
Muut2,6 %2,9 %286 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %702 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.