Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
Viikot: 1-17/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 274 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,8 %22,2 %1 075 00078 %
Yle TV211,1 %7,1 %947 00069 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %676 00049 %
Yle yhteensä34,4 %31,4 %1 171 00085 %
MTV318,0 %21,1 %1 076 00078 %
Sub5,0 %5,0 %823 00060 %
AVA2,9 %3,1 %586 00043 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,0 %247 00018 %
MTV yhteensä27,8 %31,3 %1 175 00085 %
Nelonen8,0 %11,1 %950 00069 %
Jim2,8 %2,7 %626 00046 %
Liv2,0 %2,3 %627 00046 %
Hero0,5 %0,6 %246 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,7 %1 076 00078 %
TV54,9 %4,5 %767 00056 %
Kutonen3,3 %2,9 %615 00045 %
Frii3,4 %3,3 %454 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %44 0003 %
TLC1,9 %1,6 %389 00028 %
Warner Bros. Discovery14,1 %12,6 %956 00070 %
STAR Channel2,7 %2,7 %490 00036 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %478 00035 %
Disney Finland5,4 %4,8 %677 00049 %
Muut6,0 %4,5 %539 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 274 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.