Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 039 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %24,5 %1 454 00054 %
Yle TV213,5 %9,9 %1 384 00051 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %865 00032 %
Yle yhteensä40,6 %37,2 %1 703 00063 %
MTV316,9 %20,7 %1 508 00056 %
Sub5,3 %5,5 %1 119 00042 %
AVA2,2 %2,3 %684 00025 %
MTV:n maksukanavat2,1 %2,1 %376 00014 %
MTV yhteensä26,5 %30,6 %1 700 00063 %
Nelonen6,7 %8,4 %1 292 00048 %
Jim2,8 %2,7 %873 00032 %
Liv1,4 %1,7 %732 00027 %
Hero0,4 %0,5 %269 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,3 %1 502 00056 %
TV54,1 %4,1 %994 00037 %
Kutonen3,4 %3,0 %822 00031 %
Frii2,0 %2,1 %509 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC0,7 %0,6 %428 00016 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,2 %1 278 00048 %
STAR Channel3,1 %3,0 %674 00025 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %650 00024 %
Disney Finland6,6 %5,5 %947 00035 %
Muut5,2 %4,6 %803 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 039 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.