Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 537 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %31,4 %520 00090 %
Yle TV214,6 %11,2 %485 00084 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,5 %402 00070 %
Yle yhteensä49,0 %46,1 %528 00091 %
MTV316,6 %21,0 %507 00088 %
Sub4,4 %4,6 %382 00066 %
AVA2,3 %2,2 %281 00049 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,6 %135 00023 %
MTV yhteensä25,0 %29,4 %518 00090 %
Nelonen5,3 %6,5 %429 00074 %
Jim2,3 %2,1 %304 00053 %
Liv1,3 %1,6 %293 00051 %
Hero0,3 %0,4 %109 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %10,6 %462 00080 %
TV53,2 %3,2 %344 00060 %
Kutonen2,6 %2,1 %287 00050 %
Frii2,0 %2,0 %215 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %12 0002 %
TLC0,5 %0,4 %175 00030 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,9 %404 00070 %
STAR Channel1,5 %1,3 %207 00036 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %272 00047 %
Disney Finland5,3 %3,7 %317 00055 %
Muut3,6 %3,2 %254 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %537 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.