Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 554 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %30,8 %536 00093 %
Yle TV215,1 %12,1 %500 00087 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,5 %414 00072 %
Yle yhteensä49,2 %46,4 %544 00094 %
MTV316,6 %20,8 %522 00090 %
Sub4,5 %4,7 %395 00068 %
AVA2,3 %2,2 %287 00050 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,5 %140 00024 %
MTV yhteensä25,0 %29,2 %534 00092 %
Nelonen5,3 %6,6 %441 00076 %
Jim2,3 %2,1 %313 00054 %
Liv1,3 %1,5 %299 00052 %
Hero0,3 %0,4 %113 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %10,7 %475 00082 %
TV53,1 %3,0 %350 00061 %
Kutonen2,6 %2,1 %292 00051 %
Frii1,9 %1,9 %218 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %13 0002 %
TLC0,5 %0,3 %178 00031 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,8 %413 00071 %
STAR Channel1,4 %1,3 %213 00037 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %277 00048 %
Disney Finland5,3 %3,7 %326 00056 %
Muut3,5 %3,0 %257 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %554 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.