Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 093 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %24,2 %1 490 00055 %
Yle TV214,0 %10,6 %1 424 00053 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %887 00033 %
Yle yhteensä40,8 %37,6 %1 750 00065 %
MTV316,8 %20,4 %1 534 00057 %
Sub5,3 %5,5 %1 142 00042 %
AVA2,2 %2,2 %694 00026 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,0 %381 00014 %
MTV yhteensä26,3 %30,1 %1 732 00064 %
Nelonen6,9 %8,6 %1 330 00049 %
Jim2,8 %2,7 %886 00033 %
Liv1,4 %1,7 %747 00028 %
Hero0,4 %0,5 %277 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,5 %1 539 00057 %
TV54,0 %4,0 %1 007 00037 %
Kutonen3,4 %3,0 %841 00031 %
Frii1,9 %2,0 %517 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC0,6 %0,6 %435 00016 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,0 %1 303 00048 %
STAR Channel3,0 %3,0 %686 00026 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %667 00025 %
Disney Finland6,6 %5,5 %970 00036 %
Muut5,1 %4,4 %808 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 093 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.