Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 694 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %30,7 %671 00093 %
Yle TV212,0 %9,1 %581 00080 %
Yle Teema&Fem5,0 %4,0 %503 00070 %
Yle yhteensä47,9 %43,7 %679 00094 %
MTV322,1 %25,4 %644 00089 %
Sub2,7 %3,0 %417 00058 %
AVA3,4 %2,9 %349 00048 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,4 %122 00017 %
MTV yhteensä29,3 %31,7 %658 00091 %
Nelonen6,2 %8,1 %541 00075 %
Jim1,5 %1,3 %324 00045 %
Liv2,1 %2,6 %370 00051 %
Hero0,4 %0,4 %135 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %12,5 %585 00081 %
TV52,4 %2,1 %374 00052 %
Kutonen0,8 %0,8 %243 00034 %
Frii2,2 %2,4 %238 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
TLC2,6 %2,3 %236 00033 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,7 %464 00064 %
STAR Channel0,7 %0,7 %201 00028 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %215 00030 %
Disney Finland2,4 %1,8 %301 00042 %
Muut2,5 %2,8 %268 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %694 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.