Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,0 %20,9 %1 029 00075 %
Yle TV210,9 %8,7 %894 00065 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,3 %626 00046 %
Yle yhteensä33,6 %31,9 %1 130 00082 %
MTV318,8 %21,5 %1 033 00075 %
Sub5,0 %5,0 %756 00055 %
AVA3,2 %3,3 %545 00040 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,5 %216 00016 %
MTV yhteensä28,6 %31,4 %1 128 00082 %
Nelonen7,7 %10,3 %883 00064 %
Jim2,8 %2,7 %592 00043 %
Liv2,1 %2,3 %569 00041 %
Hero0,5 %0,6 %217 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %15,9 %1 020 00074 %
TV54,7 %4,3 %706 00051 %
Kutonen3,3 %2,9 %572 00042 %
Frii3,7 %3,7 %421 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0003 %
TLC1,9 %1,5 %348 00025 %
Warner Bros. Discovery14,2 %12,8 %901 00066 %
STAR Channel2,9 %2,8 %451 00033 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %447 00033 %
Disney Finland5,6 %4,9 %639 00047 %
Muut5,6 %3,9 %485 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 239 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.