Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
Viikot: 1-35/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 952 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %24,4 %1 438 00058 %
Yle TV213,5 %10,6 %1 326 00053 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %860 00034 %
Yle yhteensä40,7 %37,7 %1 638 00066 %
MTV316,9 %20,3 %1 472 00059 %
Sub5,3 %5,5 %1 101 00044 %
AVA2,2 %2,3 %685 00027 %
MTV:n maksukanavat2,0 %1,9 %362 00014 %
MTV yhteensä26,4 %30,1 %1 648 00066 %
Nelonen6,7 %8,6 %1 261 00050 %
Jim2,8 %2,7 %864 00035 %
Liv1,4 %1,7 %726 00029 %
Hero0,4 %0,5 %273 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,4 %1 458 00058 %
TV54,0 %4,0 %979 00039 %
Kutonen3,4 %3,0 %824 00033 %
Frii2,0 %2,1 %511 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC0,7 %0,6 %427 00017 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,0 %1 257 00050 %
STAR Channel3,0 %3,0 %666 00027 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %652 00026 %
Disney Finland6,6 %5,5 %940 00038 %
Muut5,1 %4,4 %762 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 952 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.