Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
Viikot: 1-31/2025
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 902 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %24,7 %1 403 00056 %
Yle TV213,1 %9,8 %1 288 00052 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %838 00034 %
Yle yhteensä40,4 %37,2 %1 595 00064 %
MTV317,0 %20,7 %1 445 00058 %
Sub5,3 %5,5 %1 078 00043 %
AVA2,3 %2,3 %675 00027 %
MTV:n maksukanavat2,0 %2,1 %357 00014 %
MTV yhteensä26,6 %30,5 %1 616 00065 %
Nelonen6,5 %8,3 %1 225 00049 %
Jim2,8 %2,7 %851 00034 %
Liv1,4 %1,7 %710 00028 %
Hero0,4 %0,5 %265 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %13,2 %1 422 00057 %
TV54,1 %4,1 %965 00039 %
Kutonen3,4 %3,0 %806 00032 %
Frii2,0 %2,1 %503 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC0,7 %0,6 %420 00017 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,2 %1 232 00049 %
STAR Channel3,1 %3,0 %654 00026 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %635 00025 %
Disney Finland6,7 %5,5 %917 00037 %
Muut5,2 %4,5 %757 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 902 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.